Dobrim producentom smatra se onaj ko tesno sarađuje sa umetnikom, omogućujući mu da ostvari svoje ciljeve.
Iako rade sa pojedincima i njihovim vizijama, komercijalnim klijentima, duštvenim sistemima i kulturnim institucijama, uspešni producenti ističu da je za njihov posao najvažnija jedna veza:
Ona koju ostvare sa umetnikom u sebi, ali i sa idejama koje od drugih umetnika dolaze u njegove ruke.
A da bi ta veza bila uspešna, potrebno je i da producent bude neko ko poseduje umetnički senzibilitet i razume umetnost.
Umetnost i profit mogu da idu zajedno
Dobar producent će uvek birati rad u koji veruje. On nije neko ko samo traga za poslovnim prilikama, već i istinski ljubitelj umetnosti koji poseduje strast za realizaciju umetničkih projekata.
Jednostavno, posao producenta omogućava da se ispolje umetnička kreativnost, socijalne veštine i praktične sposobnosti.
Često se smatra da umetnost i profit ne idu zajedno. Međutim, to ne mora da bude tako. Umetniku i umetnosti samoj veliki profit ne sme da bude primarni cilj, niti razlog za stvaralaštvo, ali to ne znači da on nije dobrodošao.
Umetnik koji ne mora da brine o materijalnoj strani egzistencije može da se posveti svojoj umetnosti u potpunosti i da realizuje svoju viziju bez ikakvih ograničenja.