Uža naučna odnosno umetnička oblast
Dizajn kostima, teorija umetnosti i medija
Predmeti
Scenski kostim
Marija Tavčar je 2007. godine diplomirala u oblasti scenskog kostima i savremenog odevanja na Akademiji lepih umetnosti u Beogradu. Odbranila je doktorsku tezu pod naslovom „Teorija interaktivnog kostima: telo–tehnologija–kostim” 2017. godine na Interdisciplinarnim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, odsek Teorija umetnosti i medija.
UMETNIČKO-ISTRAŽIVAČKI I STRUČNI RAD
- Dizajn kostima za performans Katarine Ranković, Adaptation, Venice Performance Art Week, Venecija, Italija, 2023.
- Dizajn kostima za performans Aleksandera Zaina, Acta Distantiae 2.18, IMPORT/EXPORT performance, Fortezza Vecchia, Livorno, Italija, 2023.
- Dizajn kostima za predstavu „Elektra ili pad maski”, režija: Nevene Mijatović, Narodno pozorište u Beogradu, 2022.
- Dizajn i izrada lutaka i maski za predstavu „Vlast”, režija: Milan Nešković, Narodno pozorište u Beogradu, 2021.
- Kostimografija za performans Katarine Ranković „Amplituda”, Narodni muzej u Beogradu, Bitef teatar, KCSG, FALAFEL – Festival jevrejskog i izraelskog LGBT+ filma, 2021.
- Likovna dorada kostima i kostimske opreme za film i TV seriju „Nečista krv”, režija: Milutin Petrović, produkcija: This and That Productions, Beograd, 2020.
- 18 tekstova o modi koji su emitovani subotom u emisijama „Modovanje” i „Dobro jutro, deco” na Radio Beogradu, februar i mart 2020. i 2021.
- Dizajn i izrada kostima za lutke i scenografiju za stop-motion animaciju „Handmade”, režija: Mina Cvetinović Pavkov, NFC Kino klub Novi Sad, festivali: Florida Animation Festival (prvo mesto), CRAFT International Animation Festival, Cartoon Club, Festival filmskih autorki, TIAF Tibilis International Animation Festival, Calandiranlar, Banjaluka International Animated Film Festival, Stop Trick Festival, Animation Studio Festival (prvo mesto), Prvi međunarodni festival homemade stop-motion filma u Teheranu (prvo mesto), 2020.
- Kostimograf na RTS-u u periodu od 2018. do 2019.
Projekti:
TV drama „100 godina opere”
Predstava „Kod kneza na balu”
100 godina velikog rata
Novogodišnji program 2019
Emisija „Jutarnji vikend-program sa Nadom Gogić”
Emisija „Autoportret”
Emisija „Njutnova jabuka”
Emisija „Studio znanja”
Beovizija 2019
Emisija „Podzemne tajne”
NAUČNOISTRAŽIVAČKI RAD
Publikacije:
Publikacije:
- Tavčar, M., Mitrović, B. (2022). „The Transdisciplinary Encounter of Narratology and Visual Art in MMORPGs”, str. 103–114, u časopisu: AM Journal of Art and Media Studies, No 27, Belgrade: Faculty of Media and Communications, Singidunum University.
- Tavčar, M. (2021). „Performativno telo u virtuelnom kostimu”, str. 89–104, u zborniku: Radulović, K. (ur.), Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti: Časopis Instituta za pozorište, film, radio i televiziju, br. 39, Beograd: Fakultet dramskih umetnosti.
- Tavčar, M. (2018). „Costume as Wearable Technology”, str. 29–40, u zborniku: Going Digital: Innovation in Art, Architecture, Science and Technology in Digital Era, STRAND, Belgrade: STRAND-Sustainable Urban Society Association.
- Konferencije i knjige apstrakata:
- Mitrović, B., Tavčar, M. (2022). „Playing with Ludonarative Transpositions in Indie Games”, Siniša Bokan (ur.), 2nd International Conference of Video game Studies – SVI2022: Video Games as a Challenge to Academia, 50 Years of Gaming Industry, Book of Abstracts, Novi Sad: Akademija umetnosti, str. 31.
- Mitrović, B., Tavčar, M. (2021). „New Media On Video Games: Case Study Western Balkans”, Ružica Radulović (ur.), Creativity and Innovations in Theatre, Media and Cultural Production: Visions and Values for the Future, Book of Abstracts, Beograd, Faculty of Dramatic Arts, str. 100–101.
- Tavčar, M. (2021). „Kostim i otelovljenje u video-igrama”, Siniša Bokan (ur.). Studije video-igara 2021, Nova interdisciplinarna oblast, Book of Absracts, Novi Sad, Akademija umetnosti, str. 29–30.
- Učešće na konferenciji Design Future 2021, Panel 2, From Serbia With Love, Serbia Fashion Week, Ministarstvo kulture i informisanja, Srbija, 29. 9. 2021.
- Učešće na prezentaciji Igra za život 21/22, Bitef polifonije 2021, 26. 8. 2021.
- Tavčar, M. (2019). „Avatar as a costume”, u: New Horizons: Culture, Arts and Media in the Digital Environment, Book of Abstract, Belgrade: Faculty of Dramatic Arts, str. 178.
- Grupna izložba „Life and Limbs” u galeriji „Swiss Institute” u Njujorku, Amerika, 2019.
- Grupna izložba „Innovative Costume Of The XXI Century: The Next Generation” u Državnom centralnom pozorišnom muzeju „A. A. Bahrušin” i u Istorijskom državnom muzeju u Moskvi, Rusija, 2019.
- Grupna izložba „Von Menschenhand” u galeriji „Haus zur Glocke” u Štekbornu, Švajcarska, 2019.
- Grupna izložba u Muzeju Narodnog pozorišta uoči 13. po redu manifestacije Noć muzeja, Beograd, Srbija, 2016.
- Grupna izložba „Mladi kostimografi” u Muzeju Narodnog pozorišta u Beogradu, Srbija, 2016.
- Grupna izložba „Belgrade Design Week: 100% Future Serbia, Quadra, Beograd, Srbija, 2013.
- Grupna izložba Š.U.N.D. Festivala, Fábrica Braço de Prata, Lisabon, Portugal, 2013.
- Grupna izložba „Art Fusion”, Aero Club, Beograd, Srbija, 2013.
- Samostalna izložba „Interaktivni kostim kao otvoreni tekst”, Supermarket Concept Store, Beograd, Srbija, 2012.
- Samostalna izložba „Interaktivni kostim”, Art Centar, Beograd, Srbija, 2011.
- Performativno telo u virtuelnom kostimu, članak objavljen u Zborniku radova fakulteta Dramskih umetnosti, broj 39, Fakultet Dramskih umetnosti, Beograd, 2021.
- Costume as Wearable Technology, članak objavljen u Zborniku Going Digital: Innovation in Art, Architecture, Science and Technology in Digital Era, STRAND, Beograd, 2018.
- Nosiva tehnologija kao deo otelovljenja performativnog tela, članak objavljen u Zborniku radova fakulteta Dramskih umetnosti, broj 29, Fakultet Dramskih umetnosti, Beograd, 2016.
- Konferencija Novi horizonti kulture, umetnosti i medija u digitalnom okruženju, 2019 u organizaciji Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu, Srbija.
- Konferencija Going Digital 2018, u organizaciji STRAND- Sustainable Urban Society Association, Beograd, Srbija u saradnji sa Muzejom primenjene umetnosti, Beograd, Srbija.