Ana Tasić

docent

Uža naučna odnosno umetnička oblast
Teorije umetnosti

Predmeti

Istorija svetske drame i pozorišta

Istorija drame i pozorišta

Teorija scenskih umetnosti

Završila je osnovne studije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu 2002. godine (Odsek za pozorišnu i radio produkciju). Godine 2008. je magistrirala u oblasti teatrologije, sa temom Tretman tela/telesnosti u novoj brutalističkoj drami i pozorištu, na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Odbranila je doktorsku disertaciju sa temom Uticaj i upotreba elektronskih medija u postdramskom pozorištu 2012. godine, na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, na grupi za teatrologiju. 

Bila je selektorka brojnih pozorišnih festivala – i nacionalnih i internacionalnih: Dani komedije u Jagodini (2007–2012, 2016–2018), Festival zajednice vojvođanskih pozorišta (2011–2012), Šoukejs program na Bitefu (2008), Sterijino pozorje, program nacionalne drame (2010), Bijenale crnogorskog teatra u Podgorici (2012–2014), Festival MESS u Sarajevu, program bosanskohercegovačke drame (2022) itd.

Bila je članica brojnih stručnih žirija i komisija u institucijama u Srbiji i inostranstvu: Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, Sterijino pozorje, Bitef, Infant, Festival koreografskih minijatura, Nagrada „Ljubinka Bobić”, Nagrada „Raša Plaović”, Kotorski festival pozorišta za djecu, Teatar fest u Banjaluci itd. 

Bila je moderatorka i učesnica niza nacionalnih i internacionalnih tribina, radionica, simpozijuma i konferencija iz oblasti teatrologije (Beograd, Novi Sad, Podgorica, Bratislava, London, Moskva, Aberistvit, Kembridž, Linkoln, Krajova itd.). Bila je stipendistkinja Ministarstva nauke Republike Srbije i istraživač na naučnim projektima „Umetnost i mediji u funkciji evropskih integracija” i „Identitet i sećanje: transkulturalni tekstovi dramskih umetnosti i medija (Srbija 1989–2015)”. Objavila je brojne studije u oblasti pozorišnog stvaralaštva u stručnim nacionalnim i internacionalnim časopisima (Teatron, Scena, TFT, Kultura, Gest, Zbornik radova Fakulteta dramskih umetnosti, Zbornik Matice srpske za scenske umetnosti i muziku, Monografija Pozorišta na Terazijama, Monografija Malog pozorišta Duško Radović, Kod 21, Unpack the Arts (Kopenhagen), Szinhaz (Budimpešta) itd.). Išla je na brojna studijska putovanja: u London, Edinburg, Aberistvit, Beč, Prag, Moskvu, Berlin, Stokholm, Kopenhagen, Bratislavu, Rems, Keln, Kluž itd.

Objavila je tri knjige, dve teatrološke studije, Otvorene rane (telo u neobrutalističkoj drami i pozorištu) – Institut za pozorište, film, radio i televiziju (2009), i Digitalni dvojnici (Pozorište u ekranskom svetu) Sterijino pozorje (2015), kao i zbirku pozorišnih kritika Tragovi pozorišne besmrtnosti – Sterijino pozorje (2023).

Dobitnica je Sterijine nagrade za pozorišnu kritiku (2015) i Nagrade „Niko Garone” za posebno angažovanje i posvećenost u oblasti kulture (2016).

Godine 2023. je imenovana za selektorku Sterijinog pozorja (2024–2025).

Bila je selektor brojnih pozorišnih festivala, nacionalnih i internacionalnih, član mnogih pozorišnih žirija, moderator i učesnik niza internacionalnih tribina, radionica, simpozijuma i konferencija iz oblasti teatrologije. Pisala je i piše kritičke tekstove o pozorištu i filmu za brojne medije, radila je u nastavi na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, na predmetu Istorija svetske drame i pozorišta, bila je stipendista Ministarstva nauke Republike Srbije i istraživač na naučnim projektima „Umetnost i mediji u funkciji evropskih integracija” i „Identitet i sećanje: transkulturalni tekstovi dramskih umetnosti i medija (Srbija 1989–2015)”.

  • Od 2005. godine stalna je pozorišna kritičarka dnevnog lista Politika. 
  • Od 2017. godine je urednica u redakciji Kulturno-umetničkog programa Radio televizije Srbije. 
  • Od 2022. godine je docentkinja na Fakultetu savremenih umetnosti u Beogradu, na predmetima istorije i teorije pozorišta.
  • Godine 2023. je imenovana za selektorku Sterijinog pozorja (2024–2025).