Telo je prisutno
Ono po čemu je Dženi svetski poznata jeste jedinstven način prikazivanja ženskog tela u savremenoj umetnosti:
njeni aktovi predstavljaju krupne žene koje dominiraju prostorom i fizički su upečatljive.
Na Univerzitetu u Sinsinatiju Dženi je pohađala ženske studije, gde se upoznala sa idejama feminizma i rodnim studijama. Istovremeno, umetnica je posmatrala žene oko sebe, a ono što je videla bilo je veoma značajno:
„Puno velikih žena. Veliko belo meso u šortsu i majici. Bilo je dobro da to vidim jer su ti prizori posedovali telesnost, koja me je interesovala”, ističe Dženi.
Ona se oslanja na tradiciju predstavljanja portreta i ljudskih figura koju su utemeljili veliki umetnici poput Leonarda i Rubensa. Ali ova umetnica donosi preokret koji njeno delo čini značajnim i novim:
koristeći se tehnikama muških majstora, ona iskazuje svoju jedinstvenu žensku perspektivu.
Umetnička sinergija svakodnevice, velikih dela prošlosti i modernih ideja čini njeno stvaralaštvo estetski moćnim, ali i društveno i politički relevantnim.
Umetnost koja slavi nesavršenost
Još otkako je kao devojčica posmatrala kako se dojke njene nastavnice klavira ispod džempera pretvaraju u jednu, a salo joj se meškolji i visi sa ruke, ili dok se sa ujakom divila delima Ticijana, počela je da razvija poseban osećaj za ljudsko telo.
Ono što ju je posebno privlačilo jeste nesavršenost, detalji koji su odskakali od nametnutih standarda lepote. Ljudsko telo kao nešto što se stalno gradi, razgrađuje i menja tokom istorije. Jednom rečju:
telo kao „work in progress”.
Znamo da umetnici ponekad pronalaze inspiraciju na najneobičnijim mestima. Ipak, Dženi Sevil je možda i šampionka kada su u pitanju takva mesta. Naime, ona je provodila sate i sate u bolnici posmatrajući ni manje ni više nego plastične operacije:
liposukcije, ugradnje silikona, smanjivanje, povećavanje, lomljenje i rekonstruisanje.
Dakle, sve ono što radimo sa našim telom kako bismo ga načinili onakvim kakvim želimo.
I upravo je ovo iskustvo produbilo njen doživljaj i shvatanje tela i bilo od presudne važnosti za nju kao umetnicu. Tada je spoznala koliko je ljudsko telo istovremeno i otporno i krhko, kako se menja i koliko su te promene ponekad brutalne i nasilne.
Otuda su njeni radovi prepuni gojaznih žena, razorenih tela, masnica i povreda, sa istovremenim preispitivanjem granica između polova, živog i neživog.
Njena umetnost prkosi standardima lepote koje nameće pop-kultura i slobodno istražuje ljudsku telesnost, omogućavajući posmatraču da sam definiše svoje telo i pokuša da ga osmisli izvan stereotipa koji mu se nameću.