Izložba „Klijanje” u Umetničkom centru Univerzitetske biblioteke

/ / Vesti / 27. 06. 2019.

Studentkinja master studija slikarstva na FSU, Tanja Gligorijević, vas poziva da dođete na otvaranje njene izložbe „Klijanje”,  u utorak, 2. jula, u 19 časova. Izložba će biti postavljena u Galeriji Umetničkog centra Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković” (Bulevar kralja Aleksandra 71).

Tanja Gligorijević je termin za samostalnu izložbu u ovom prostoru dobila kao nagradu za osvojeno prvo mesto na izložbi „Start 2018”.

„Klijanje” – žensko telo kao glavni motiv

Nekoliko rečenica napisala je vanredna profesorka slikarstva sa FSU Ružica Bajić Sinkević o radovima Tanje Gligorijević, koji će biti predstavljeni na izložbi „Klijanje”, a koju će šira umetnička javnost moći da vidi u Univerzitetskoj biblioteci.

Klijanje je proces izbijanja klice iz semena biljke. Proces klijanja se završava kada se na biljci pojave listovi, tada biljka može samostalno da živi. Procesi klijanja, listanja, cvetanja i uvenuća jesu osnovni pokretači likovnih promišljanja Tanje Gligorijević, u čijim radovima centralno mesto zauzima žena. Baveći se ženskim telom ili njegovim delovima, neretko stavlja fokus na intimne regije, kao i na likovno interesantne, sugestivne i asocijativne pregibe na telu.

Na izložbi „Klijanje“ umetnica predstavlja dve serije crteža, instalacije, video-radove i sliku koja je noseći element video-rada. Crteže radi ugljenom ili olovkom. Serija crteža rađena ugljenom uvlači nas u autorkinu snažnu ekspresiju gde ona neposrednim radom ispred modela snažnom transpozicijom prenosi svoje utiske na papir, crta njoj interesantne delove tela i gradi apstrahovana likovna rešenja kojima je akt samo povod. Ona stvara bogate prizore poput pejzaža, suprotstavlja linije i površine i prenosi na posmatrača uživanje u snazi ženskog tela.
Žensko telo ostaje glavni motiv i u seriji crteža koje radi olovkom. Ovog puta crtež je građen suptilnim potezima. Linija je nežna kao vlas. Tanja Gligorijević na crtežima iz ovog ciklusa prikazuje intimne delove tela, koje lišava vulgarnosti, oni ostaju čisti, nežni. Ona primećuje i prenosi na papir pregibe na telu, koji prave jednostavnu, suptilnu i ubedljivu likovnu kompoziciju izgrađenu od osetljivih tananih linija koje su nalik maljama, te i sama linija nosi jasnu simboliku, a široke beline papira dočaravaju putenost žene.

U istraživanju ženskog tela Tanja Gligorijević se ne zaustavlja na crtežu, ona četkicom na platnu slika žensko telo, pravi instalacije kojima prikazuje intimne delove tela, ali ne sa ciljem da šokira posmatrača, već da telo, kao i intimne delove tela, učini „prihvatljivim”. Intimne delove ženskog tela razotkriva i oslobađa ih vulgarnosti. Kombinujući nežne i grube materijale, latice, školjke, kanap, žicu za ribanje, koristi simboliku istih kako bi prikazala vrednosti, lepotu i snagu žene, kao i ograničenja koja joj sredina nameće. Konačno, kombinujući više likovnih elemenata, sliku i instalacije, pravi video-rad, kojim zatvara ciklus i objedinjuje sve pojedinačne predmete sa njihovim simbolikama i daje jasnu predstavu o snazi, cvetanju i klijanju ženskog tela.

Dođite u utorak, 2. jula, u 19 časova, u Galeriju Umetničkog centra Univerzitetske biblioteke i uverite se u ogroman talenat Tanje Gligorijević. Ulaz je besplatan.

O autoru:

Tanja Gligorijević rođena je 1977. godine u Pančevu. Studirala je slikarstvo na Fakultetu savremenih umetnosti. Trenutno završava master studije slikarstva u klasi profesora Saše Filipovića i priprema odbranu master rada.
Izlagala je na mnogobrojnim kolektivnim izlozbama. Član je ULIS-a „Milena Barili” iz Požarevca, UG-a „Krila andjela” iz Kikinde. Nosilac je Prve nagrade za najbolji crtež 2018. godine Univerzitetske biblioteke „Svetozar Marković”.

Učesnik je na konferenciji u Poljskoj na Univerzitetu „Adam Mickjevič” u Poznanju. Jedna je od članova organizacije konkursa „Paradoks”, u saradnji sa UG-om „Krila andjela”, i član je komisije u odabiru likovnoh radova.
Učesnik je mnogobrojnih humanitarnih kolonija i izložbi. Veći deo stvaralaštva bio je posvećen ženskom aktu i predstavi žene u svojoj istini. Inspiraciju dobija od praistorijskih venera, boginje majke, kao i kroz predstavu žene kroz vreme. Tokom čitavog svog stvaralaštva ulazi u srž društva i drugih društvenih problema, odnosno prikazuje shvatanje današnjice kroz aktove. Kada je reč o fotografiji, tu se javljaju drugačija interesovanja od slikarstva – interesuju je stara arhitektura, napuštena mesta i pejzaži.

Pogledajte neke od fotografija sa izložbe: