Profesori FSU objavili poglavlje u međunarodnoj monografiji prestižnog izdavača
Andjela Petrovic / / Vesti / 5. 05. 2023.
Profesori Fakulteta savremenih umetnosti Milena Ilić i Valentin Kuleto objavili su poglavlje pod nazivom Artificial Intelligence, Machine Learning and Extended Reality: Potential Problem Solvers for Higher Education Issues u monografiji Augmented Reality and Artificial Intelligence, koju je objavila prestižna izdavačka kuća „Springer”.
Opis monografije „Augmented Reality and Artificial Intelligence”
Ova knjiga je prva istraživačka monografija koja ispituje novo polje istraživanja i praktične primene nastale kombinovanom upotrebom dve najnaprednije i najmoćnije tehnologije dostupne u današnjem svetu – veštačke inteligencije (AI) i proširene stvarnosti (AR). Na knjizi je radilo 50 istraživača i praktičara iz 16 zemalja, što je omogućilo temeljnu obradu novih ili prethodno neistraženih oblasti.
Autori razmatraju praktične, teorijske i kulturne aspekte oblasti kao što su AI-powered AR i AR-enrriched AI i njihovu primenu u velikom broju drugih oblasti, kao što su obrazovanje, medicina, zdravstvena nega, stomatologija, farmacija, aktivan životni stil, pametne usluge, moda, maloprodaja, sistemi preporuka i nekoliko drugih.
Augmented Reality and Artificial Intelligence: The Fusion of Advanced Technologies je štivo koje je od suštinske važnosti ne samo za istraživače, praktičare i programere već i za studente (i za one koji su diplomirali i za one koji još uvek studiraju) i sve koji su zainteresovani da doprinesu sveobuhvatnom razumevanju novih oblasti kao što su inteligentna proširena okruženja i veštačka inteligencija predstavljena proširenom stvarnošću.
Opis poglavlja „Artificial Intelligence, Machine Learning and Extended Reality: Potential Problem Solvers for Higher Education Issues”
Ovo poglavlje istražuje potencijal novih digitalnih tehnologija i inovativnih alata u rešavanju problema u visokom obrazovanju. Visokoškolske ustanove u Srbiji i Rumuniji suočile su se sa dramatičnim izazovima u procesu izgradnje otpornog obrazovnog sistema, definisanog kroz čvrste međusektorske kompetencije u skladu sa zahtevima tržišta. Neke promene su rezultat odobrenih reformi u EU, primenjenih novih tehnologija i primenjenih metodologija nastave i učenja. Glavni primeri tehnologije su masovno otvoreni onlajn-kursevi i platforme za onlajn-učenje, veštačka inteligencija, mašinsko učenje, proširena stvarnost i blokčejn. Primeri inovativnih tehnika podučavanja obuhvataju rešavanje problema, igre, interaktivnu nastavu, razvoj transverzalnih kompetencija i prenos znanja. Ciljani i dobro strukturirani pristup agilnog menadžmenta u okviru visokog obrazovanja pomogao je da se zadovolje neke od potreba obrazovnog tržišta, ističući potencijal da se iskorene i unutrašnje nepravde. Poglavlje se fokusira na metodu ankete, koja je korišćena za sagledavanje mišljenja studenata Fakulteta za informacione tehnologije u Beogradu (Srbija) i Univerziteta Spiru Haret u Bukureštu (Rumunija). Učenici su učestvovali u istraživanju kako bi saznali više o svom znanju o proširenoj stvarnosti, mašinskom učenju i veštačkoj inteligenciji, kao i o njihovim mogućnostima kada je reč o prevazilaženju ovih poteškoća i potencijalnoj upotrebi ovih alata.
Čestitamo našim profesorima i ponosni smo što je njihov rad prepoznat u međunarodnoj akademskoj zajednici!