Trendovi u dizajniranju plakata
Andjela Petrovic / / Blog / 9. 04. 2024.
Plakat je izuzetan medij za komunikaciju koji ima sposobnost da prenese snažnu poruku i utiče na potencijalne korisnike. On ima moć da privuče pažnju ljudi u prolazu. Privlači nas ilustracijama, fotografijama, grafičkim elementima, bojama, tipografijom itd.
Na ulici i drugim javnim mestima teško je odoleti njegovom uticaju.
Plakati nas informišu o događajima, proizvodima, uslugama, političkim, ekološkim, kulturološkim i drugim temama. Oni se koriste kao izražajno sredstvo dizajnera, te prenose željene poruke.
U našem digitalizovanom dobu plakati su se razvili i prilagodili novim trendovima i tehnologijama.
Trendovi su se menjali i vraćali tokom godina, te je vreme 3D dizajna ponovo došlo. Sve više dizajnera teži ka stvaranju realističnog dizajna. Ovaj trend podstiču sve veća upotreba virtuelne stvarnosti i potreba za realističnijim iskustvima. 3D tipografija i ostali 3D elementi privlače korisnike i ostavljaju snažan utisak na njih.
Ilustracije na plakatima su preuzele primat u odnosu na fotografije. Čak i kada se koriste fotografije, uglavnom se kombinuju sa ilustracijama. Korišćenjem ilustracija plakati mogu da postanu umetnička dela koja prevazilaze običnu reklamu.
Dizajneri pomoću njih mogu da prikažu složene ideje i apstraktne pojmove na jednostavan način. Razvojem tehnologije dizajneri su u mogućnosti da lakše kreiraju inovativnije i zanimljivije ilustracije.
Minimalistički dizajn je već neko vreme u trendu. Koriste se samo neophodni likovni elementi za brzo i lako razumevanje. Boja je jedan od ovih važnih elemenata kod minimalističkih plakata. Fontovi koji koriste jednostavne geometrijske oblike imaju čist i moderan izgled, koji je savršen za minimalistički dizajn. Ovaj stil karakterišu čiste linije, jednostavni oblici i odgovarajuće boje.
Trendovi su sve više zastupljeni pod uticajem metaverzuma, koji predstavlja virtuelni svet koji povezuje sve vrste digitalnih okruženja. Ovaj trend pokrenut je zbog sve veće upotrebe veštačke inteligencije. Pošto tehnologija AI-ja nastavlja da se razvija, primećujemo sve više dizajnerskih rešenja generisanih veštačkom inteligencijom, koji su jedinstveni i prilagođeni specifičnim potrebama klijenata.
Pomeraju se granica uma i srca, te se usmerite na kreiranje i eksperimentisanje.